10mila-läger

Nu i helgen var det 10mila-läger i Vagnis hemtrakter söder om Södertälje. Vi sprang även norr om Stocholm i Väsby. Det blev 4 tuffa pass, i alla fall för mig som inte sprungit så mycket i skogen senaste tiden. Har visserligen tränat bra de senaste veckorna men man märkte direkt att det är stor skillnad på stiglöpning och skogslöpning.
IKHP har under vintern en 20mila-cup för att förberda löparna på 10mila till våren. Varje sträcka körs med andra ord 2 gånger. Det jobbigaste passet var helt klart då vi simulerade andrasträckan igår kväll. 12 km natt i svår sörmlandsterräng med 2 minuters startdjup. Inte så lyckat att hänga på Vagnis i början, det resulterade i en större bom till ettan, men sedan gick det bättre. Jag är nöjd med att orkat runt hela banan med bra fokus hela vägen. Synd att jag inte äger en scanner så ni kunde få se kartan...
Egentligen borde jag ha tränat skidor de senaste veckorna, men det har varit för lite snö i Uppsala. Det lilla som fanns har sedan smält lite och frusit till. Hade jag behärskat den ädla skridskokonsten hade det inte varit några problem men nu fick jag istället halka runt på löparskorna och träna styrka och innebandy inomhus. Till helgen blir det i alla fall skidO-tävlingar i Orsa. Känner mig som sagt inte särskilt väl förberedd men ska förhoppningsvis träna ett par pass på fredagen åtminstone.

För övrigt har jag handlat sojafärs idag! Ännu ett litet steg mot en vegetarisk kost! Kommer aldrig bli hundraprocentig vegeterian, men om jag kan halvera min köttkonsumtion är jag nöjd. Huvudskälet till detta steg är egentligen inte min sympati för djuren som lever instängda sitt korta liv innan de slaktas. Jag har andra skäl också och då tänker jag på planeten Tellus i helhet. Att producera kött är betydligt mer energikrävande än att producera vegetabiliska proteinprodukter. Skulle alla minska sitt köttberoende, huvudsakligen i västvärlden, skulle uppvärmningen minska. Nog om det.



image81

image82


 

image83


Tre killar med fullständig sinnesnärvaro


 


Kommentarer
Postat av: påsen

Om man slutar använda rakapparaten för diverse onödiga rakningar sparar man också energi!!!

2007-12-02 @ 19:56:39
Postat av: Holmberg

Träna skidor?! Du är ju orienterare, när ska du inse ;)
Lycka till i helgen!

Postat av: Anonym

Nog med att du rakar bröstet...då ska du bli vegis oxå! Kött är gött!

2007-12-03 @ 17:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback