Äntligen en bra träningsvecka!

Är faktiskt riktigt skönt att orienteringssäsongen är slut nu. Den har varit väldigt lång med tävlingar varenda helg i stort sett. Detta har gjort att jag inte har kunnat träna ordentligt någon period. Den första tävlingsfria helgen på mycket länge gjorde att jag helt kunde fokusera på träning! För första gången sedan O-ringenveckan tränade jag mer än 10 timmar. Det blev 14,5 h till och med och nu känner man att man är  på gång igen inför vintern. Snön har äntligen fallit i Bruks så man längtar ordentligt efter helgen! Planerar att köra båda tävlingarna i bruksvallarna helgen v46, med risken att mitt självförtroende ska få sig en törn med min skrala försäsongsträning i bagaget. Jag ska försöka ta det som ett bra tillfälle att träna på att tävla i alla fall. Tävling är bästa träning heter det ju! Hoppas kunna rapportera lite därifrån under nästkommande vecka.

Efter tävlingarna är det oklart vad som händer. Eventuellt ska jag vara med som utomstående på skidO-landslagets träningsläger i Arvidsjaur. Vore grymt bra att få träna med de bästa! Plan B är att haka med Oskar Lund (kolla in hans blogg). Vi stannar antingen i Bruks några dagar till eller så far vi ner till Mora och tränar där om snö finns! Nu måste jag ta tag i mitt skolarbete och läsa kemilabbinstruktionerna för imorgon! Suck...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback