Mora is the shit!

För er som läste på Oscar Lunds blogg att Mora tycks vara förpestad av en odör som väldigt mycket liknar doften av hundbajs, kan jag nu meddela att jag har en förklaring till varför det här fenomenet har uppkommit. Det är inte alls så, som man kanske kan tro, att kilopriset på makadam har skjutit i höjden så pass att det blivit lönsamt att dryga ut det med hundexkrementer. Min kära flickvän är jägardotter och sitter därför inne med stor kunskap på ämnet. Hon berättade för mig igår att det är saltet som luktar apa. Saltet som man använder för att sänka fryspunkten på det vatten som uppenbarat sig i fast form på Moras gator och cykelvägar användes innan det hamnade på vägarna till att salta djurskinn. Det är därför det luktar som det gör. Så alla oroliga vasaloppsåkare och övriga Morabor kan sluta upp med att titta efter bruna kockler under skorna.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Då vet man det...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback