På plats i Mora

Nu är jag i plats i Mora hos Oskar Lund. Vi ska strax bege oss mot Lima där team Hallby ska bo under helgen. Den tredje åkaren Johan Tideman och serviceteamet kommer upp senare under dagen. Det är kul att så många backar upp och hjälper till före och under loppet. Sex stycken drickalagningslag har satts ihop för vår skull, så det gäller att ge allt på söndag. Har laddat upp med ett stakintervallpass i onsdags, men nu gäller det bara att äta ordentligt och vila. Att jag inte ska ha tillräckligt med energi hela loppet är det jag oroar mig mest för just nu eftersom jag väggat de två långlopp jag har kört i år. I Norrbärke skimarathon klev jag av efter 28 km, men i Malmfältsloppet var jag tvungen att ta mig runt för att få en seedning till Vasaloppet. Hamnade trots allt i första ledet efter det loppet. De blir inte kul på söndag om jag väggar efter 30 km igen, men jag tror att jag ska vara bättre utvilad den här gången.

image103
Team Hallby efter målgång förra året

Kommentarer
Postat av: Vagnis

Lycka till!

2008-02-29 @ 19:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback