Bottennapp i Orsa

I helgen var jag tillsammans med OK Linné på skidläger i Orsa. Det var ganska dåligt före till en början och på lördagen öste snön ner. På söndagen åkte jag Norrbärke Ski Marathon för att försöka seeda mig inför Vasaloppet. Då var spår och väder perfekt. Tyvärr fick jag en riktigt urusel start på loppet. Någon precis framför mig trillade i spåret och jag störtade rakt in i en hög av skidor och stavar. Det tog ett tag innan jag kunde komma upp, kanske 30-40 sekunder och då hade större delen av startfältet passerat mig. De första 4 kilometrarna fick jag kryssa mig fram mellan spåren för att åka om motionärer, vilket tog på krafterna. Förbannad som jag var fortsatte jag att åka på efter att det öppnade upp sig lite för att försöka ta mig uppåt i fältet. Det resulterade i att jag hade bränt i stort sett alla krafter på det första varvet (ett varv var 21 km) och jag tappade all fart en bit in på det andra. Eftersom jag haft ont i armbågen och ryggen den senaste tiden valde jag att inte fortsätta. Det kändes helt enkelt inte roligt längre. Alltid trist att bryta, men jag får en ny chans att seeda mig i Malå om två veckor. Malå ligger i västerbotten på gränsen till Lappland om jag förstått det hela rätt och anledningen till att jag åker ett lopp så långt norrut är att SM i skidO gå i Lycksele den helgen. Eftersom Hallby inte har något lag på söndagen åker jag och Peter Arnersson det loppet.

image91
bilden är förmodligen från första varvet då jag var förbannad efter min värdelösa start och åkte på så fort det gick.

Kommentarer
Postat av: nordebo

jag vill också åka i malå!!!!!!

2008-01-23 @ 11:57:24
Postat av: Anonym

Har du gått i Ryssens kroppspråksskola??

2008-01-23 @ 21:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback