SkidO i Venjan

I helgen var det skid-orientering i Venjan. Snön var lite krispig och därför gick det finfint att gena fram genom terrängen som om det vore fotorientering. På lördagen var det stafett. Peter Arnesson gjorde en bra första sträcka och var inne som tvåa. Jag måste varit fokuserad då jag var vid starten redan innan Peter dök upp i skogen. Tyvärr blev det en liten bom i början och jag tappade några placeringar. Vi körde båda en sträcka till och hamnade till slut på en sjätteplats. Vann gjorde Alfta-Ösa (Joel Sjölander/Erik Rost). På söndagen var det långdistans och det hade utlovats 19 härliga kilometrar i programmet, men det var tyvärr bara 14,5 km. Tur var väl kanske det ändå, för jag fick jag ganska mycket spö, men det var väldigt roligt att åka på den fina skaren. Jag blev 15e. Det var kul att se David Andersson i spåret. Han åkte mycket bra och slog världscupsledaren och till lika min klubbkompis Peter Arnesson och hamnade på en femteplats. För er som väntar på en uppdatering på hans blogg så har det kommit en nu.

Nu är jag i Mora och tränar med Oscar Lund en dag innan jag åker vidare till Uppsala. Man vill gärna inte ta tag i skolarbetet riktigt än... På torsdag flyger jag och Peter till Umeå och sen åker vi vidare till Lycksele för SM i SkidO. Som jag tidigare sagt så blir det långlopp i Malå på söndagen, eftersom vi saknar stafettlag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback