Formen håller i sig!

Sprang i tisdags bonnarundan vid IKHP-stugan och persade rejält. Min gamla tid var 28,48 på den 7960(?) meter långa banan som mestadels består av asfalt men även lite grus. Nu var förhållandena nästintill optimala. Perfekt temperatur men kanske något blåsigt. Jag slog min gamla tid med 1,35 och nya rekordet blev alltså 27,13. Det var fler som trivdes i det sköna vårvädret. David Andersson som var på besök efter SM-guldet i helgen passade på att slå Andreas Rangerts gamla klubbrekord på banan med tiden 24,38. Även Davids sambo Lena Eliasson sprang riktigt fort med tiden 27.40, pers med dryga 2 minuter!

Igår tränade jag lite styrka för första gången på länge. Kände mig lite klen och tog det därför lite lugnt för att vara pigg inför Slingnatta som skulle gå i Bottnaryd på kvällen. Jag kände mig ändå trött hela eftermiddagen men piggnade till innan starten skulle gå. Var kanske inte helt återställd då jag med huvudet under armen hängde på fel slinga. Skulle till kontroll 40 men hamnade helt fel vid 34:an (se karta nedan). Tappade nog 2,5 minuter på den fadäsen. Sedan flöt det på riktigt bra fast jag fick springa helt ensam och när jag bommade näst sista kontrollen lite kom plötsligt ett koppel av löpare ifatt mig som jag tydligen hade smugit förbi vid 15:e kontrollen. Jag fick som tur var kontrollen först och kunde ösa på mot sista och spurten. Blev 4:a, 4 minuter efter Marcus Millegård som av någon anledning åkt ända från Gbg för att tävla här vilket var lite märkligt, men han fick ju visserligen en seger och en skinnfåtölj med sig hem! Håkan Öhlund "malde" som han sa ner Marcus Karlsson och de kom i mål 2 minuter före mig. Andreas Källming spurtade till sig en 5:e-plats före Ingvar Åkesson strax bakom mig.

Kartan
Sträcktider

Idag regnar det något förfärligt, men har funderingar på att jogga en sväng innan jag ska iväg till Värnamo för att ta emot ett stipendium i eftermiddag. Man får hoppas att formen är god även till helgen och att de som varit iväg på landslagsläger är trötta och slitna så ska det nog gå bra på J-cup-tävlingarna på Kinnekulle och i götet.

Kommentarer
Postat av: Holmberg

Ja till helgen ska vi ta och springa bra! :D
Det blir kul!

Postat av: Holmberg

du är riktigt dålig på att uppdatera du :P

2007-05-09 @ 17:10:17
URL: http://erikholmberg.blogg.se
Postat av: Kajsa

Jag tänkte precis samma sak!, uppdatera :)

2007-05-10 @ 21:03:45
URL: http://kajjsaisaksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback