Hittat formen i påskägget!?

Påskhelgen bjuder som alltid på många tävlingar men i år valde jag att hålla mig till 2 tävlingar och sedan koncentrera träningen på förberedelser inför kommande SM-helg. Körde på fredagen sista sträckan i IKHP:s andralag på 7manna. Det blev succé för Hakarp. Första laget vann och mitt lag blev 4:a. Kände att löpformen var på gång, bommade dock onödigt mycket och fick ta två stopp för att låta mitt rusande hjärta få tillbaka rytmen. Har haft stora problem med det senaste veckan och måste nog göra ett arbets-EKG för att om möjligt hitta en orsak som kanske kan åtgärdas.
Öjetrampen på lördagen gav ett härligt formbesked. Jag kunde springa på med bra fart hela vägen och flytet fanns där även om jag gjorde några mindre svängar i början (k.nr3-5). Vann före Erik Holmberg som nu blivit uttagen till landslagslägret i Åhus efter SM, riktigt kul! Vi slog det övriga startfältet ganska rejält, men Jonas Wallin visade bra löpform på 3:e plats då han hade några minuters bom. Tack till Främmestads IK för bra banor och generöst prisbord!
Idag blev det en sprintträning på min egenritade karta över Vilhelmsro som ligger vackert utmed Vättern i västra Jönköping. Ebba Ramsay anlade en park här i viktoriansk stil på 1800-talet men den har nu förfallit och mist sin forna glans då kommunen tagit över förvaltningen (Läs mer på
runeberg.org).
Det blev 3 banor på knappt 2 km vardera, varav den sista var en omvänd jaktstart. Hade även här Erik Holmberg att kämpa emot och slog honom ganska rejält på första (hoppade visserligen av misstag över sista kontrollen), men sedan tog han mig knappt på de två återstående. Känns ganska bra inför Sprint-SM ändå och i morgon är det planerat ett natt-genrep vid Ylen utanför Huskvarna. Hoppas att den fina formen håller i sig till veckoslutet och att snön kan ta och försvinna!


Kartan för Öjetrampen
Winsplits



image30
Foto: SEPRO

Kommentarer
Postat av: Holmberg

Ser bra ut, nu har du fått kläm på kartlänkandet :P
Ska bli kul med SM snart då :D!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback