SM-helgen med Natt och Sprint


Det gick väl ganska bra på helgens SM-tävlingar tycker jag. Ett hyfsat nattlopp räckte till en 12:e plats. Hade lite halvdåligt flyt och gjorde någon bom för mycket men ändå ganska nöjd. Kartan glömde jag att hämta ut men det finns en länk till winsplit. Erik Holmberg var 8:a och vann gjorde lite överraskande Emil Andersson från Ärla IF. Kul att Hederskog sprang så bra i seniorklassen med. Han blev ju 11 där. Grattis!
Kände mig lite seg på sprintkvalet, fick slita tycker jag gick med god marginal vidare till finalmed en 5:e-plats i B-heatet. Hade sovit dåligt efter natten så det satt kanske i.. På finalen åkte löparbyxorna på och man behövde inte frysa i den ljumma våreftermiddagen i Varberg. Finalen avgjordes vid Varbergs fästning och banan var riktigt rolig och fysiskt tuff! Gjorde inga större missar, tröttheten gjorde väl att det blev någon extra krok på slutet efter fästningen men på det hela taget är jag nöjd med loppet. Synd att man missade podiet idag igen med en delad 11:e plats, men samtidigt var det tätt bakåt så jag hade ju sekunderna på min sida. Det var synd om Erik Holmberg som fick till ett riktigt kanonlopp men missat att ta en kontroll (13) uppe vid fästningen. Han hade åtminstone nosat på medalj annars. Sveriges bästa orienterare just nu är i alla fall utan tvekan
David Andersson, grattis till guldet!

Natt, sträcktider

Sprintkvalet:
Kartan
Winspilt

Sprintfinalen:
Kartan
Winsplit

image33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback