Tuff helg med Högskoleprov och Ultralång-SM

I helgen blev det två kraftprov av helt skilda slag. Bäst gick det på det lite mer stillsamma högskoleprovet. Fick mina farhågor bekräftade då jag bara prickade in hälften rätt på den engelska läsförståelsen. Ordförståelsen gick också något sämre än väntat, 25/40. Men sedan gick det mycket bättre 2 fel på resten gav ändå 1,6.

Om det var optmal uppladdning att skriva högskoleprov dagen innan Ultralång-SM råder det delade meningar om. Man blev lite degig i huvudet men fysiskt ansträngande var det knappast. Jag kände mig i alla fall pigg i benen innan starten på lången. Kände att jag hittade ett bra tempo på första varvet, var ett par minuter efter täten efter varvningen. En bom på första kontrollen på adnra varvet och sedan ett hjärta som krånglade gjorde mig plötsligt väldigt trött. Kanske är det psykiskt eller så var jag helt enkelt inte tillräckligt grundtränad för den långa distansen för nedtränad var jag definitivt inte. Revansch på 7-manna på torsdag och Främmestad på påskafton. Hoppas det kommer kännas bättre under SM-helgen nästa vecka då det blir natt och sprint!

image24

Kommentarer
Postat av: Stefan Jonsson

26 april? Jag kommer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback