Aja, nu uppdaterar jag i alla fall!

Det är ju ändå jul och då är det väl lika bra att uppdatera bloggen. Sedan sist jag skrev något här har jag hunnit med två tävlingshelger. I Orsa var det SkidO-premiär för en massa veckor sedan och det gick helt ok för mig. Var nog 13e svensk och slog många utländska landslagsåkare. Förutom det superfina skidO-föret med skare och fina banor kommer jag ihåg några saker till från helgen. När jag och Peter anlände till stugan på torsdag-kvällen möttes vi av en märklig syn. Det verkade som någon hade spillt ut chokladströssel i hela stugan. Innan jag hade hunnit stoppat godsakerna i munnen kom Peter på att det skulle kunna vara råttskit också. Sicken tur i oturen! Vi muttrade hela kvällen över den sanitära olägenheten och filade på de ramsor som skulle klinga i receptionen nästkommande dag. Tyvärr var det lång kö i receptionen nästa dag så vi fick vänta tills Stefan Håmås kom så han kunde hjälpa oss att klaga. Våra välpolerade argument för att få hyran sänkt hjälpte inte eftersom det fanns musskit i flera andra stugor också, ingick tydligen i standarden. Senare på fredagskvällen skulle Håmås ut och gå en sväng. Klockan elva blev Peter och jag lite oroliga, men Peter sa bara lugnt att han klarar sig fint och smekte sin "WC-mustasch". Håmås kom hem någon gång mitt i natten när vi sov och det visade sig senare att han hade siktats på lilla krogen i mora med en bärs i handen...

På lördagkvällen när vi satt och tittade på TV kom pllötsligt en mus kilande över vardagsrumsgolvet. Håmås, som är en handlingens man tog en ljusstake och slängde rakt på musen...den dog.

                                     image85
                                             God jaktlycka för Stefan "musjägaren" Håmås


En vecka senare var jag åter uppe i samma trakter. Jag bodde hos Jon Gustafsson i Mora och tävlade i Björnjakten i Älvdalen. Jag tycker nog att tävlingarna gick ganska bra och jag är nöjd med att ryggen höll båda dagarna. Det kunde väl knappas gå sämre än i premiären i Bruks, så att börja "trevande" är kanske rätta melodin för att skapa ett starkare självförtroende ju längre säsongen lider. Passar på att säga gott nytt år också! Man vet aldrig om jag hinner uppdatera innan dess. Idag är i alla fall min sista dag som tonåring, i morgon fyller jag alltså 20 år. wohoo! Sedan kommer jag göra en insats på posten ett par dagar och sedan bär det av till ett litet ställe utanför Tranemo. Det bor en snygg tjej ute i skogen där som jag ska hälsa på... Nyår kommer att lightfiras i år eftersom jag åker till USA med familjen 0710 på nyårsdagen! Min kusin ska gifta sig i city of angels.


Kommentarer
Postat av: Erik Holmberg

Haha, kasta en ljusstake var ju ett normalt beteende :S..

Gott nytt år!

Postat av: Oskar

Haha, Vilken handlingens man! Han ser helt upprymd ut efter att ha fällt sitt villebråd!

2008-01-09 @ 14:52:29
URL: http://oskarlund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback