Kort om Blekinge och gångna helgen...

Skrev ett aplångt inlägg om den trevliga vistelsen i Blekinge igår men inget verkade fungera för mig då, det kom bort på det globala nätet och ambitionen att skriva det på nytt finns inte riktigt där. Blir en kort sammanfattning utan smaskiga bilder eftersom kameran av någon anledning glömdes kvar i Bodafors klubbstuga...och jag som brukar ha koll!! I alla fall, jag och Jonas Wallin åkte ner till Blekinge onsdagen innan cup-tävlingarna för att förbereda oss på bästa möjliga sätt. Vi bodde i OK Orions klubbstuga för 50 kr/natt/pers på lånade madrasser. Det var kanonbra, nära till bra kartor och alla bekvämligheter fanns i stugan såsom dusch, bastu, TV och stort kök. Kan rekommendera det träningspaket som OK Orion erbjuder så här på våren, bra att förlägga ett ungdomsläger vid stugan. Tävlingarna gick väl sådär för mig, varken bra eller dåligt egentligen, blev 22 respektive 18 på sprinten och medeldistansen. Trodde dock på en bättre placering på medeln, men det verkade som att juniorerna hade bra pli på tekniken i premiären. Bäst koll hade Erik Holmberg som vann den äldre juniorklassen, grymt kul att han efter flera års hård träning äntligen får sitt genombrott! Hoppas landslagsledarna tar till sig resultatet. Jag stannade kvar efter tävlingarna och tränade med Sanda. Kul att se både gamla och nya ansikten! Mindre kul var att jag har fått hopparknä i och med det intensiva springandet den senaste tiden, får ta det lite lugnt nu.

I helgen ställde IKHP upp med stafettlag både i Danmark och i Sverige. Bäst gick det i Danmark där IKHP tog hem den tuffa herrklassen i Spring-cup med en stark laginstas rakt igenom och med formstarka David Andersson på den sista sträckan. Undrar vem som rår på honom nu? verkar helt ostoppbar för tillfället. Även andralaget sprang bra, in på en 20e plats.
I Sverige, utanför Oxelösund hade IKHP skrapat ihop ett lag till Måsenstafetten. Lerum Andersson, Markus Karlsson dä+dy, Jonas Lindholm och jag sprang den. Vi hängde med ganska bra i början men slutade en bra bit efter. Själv letar jag efter formen, kände mig seg och hade inte riktigt orienteringsflyt överallt, lite okoncentrerad kanske pga av den ringa sömn jag tillgodosåg mig med under gångna natten? Hoppas det är en del av förklaringen. Känns som tekniken ändå finns där om hjärnan inte är degig som den var idag. Jag hoppas att det ska kännas bättre nästa helg då det vankas högskoleprov och ultralång-SM. Två riktiga långkörare med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback