J-cupshelg i Bollnäs

Jag kände mig i bra form under helgens J-cuptävlingar i Flästa utanför Bollnäs. Tyckte att jag hade bra fart på den fina tallmon på långdistansen och lyckades i stort sett pricka idealtiden. Tänkte då att tiden nog kunde räcka en bit även om Mikael Kristensson kommit ikapp mig med fyra minuter vid näst sista. Han brukar kunna vinna stort och terrängen passade förmodligen honom. Men jag hade fel känsla, för loppet räckte bara till en 13:e-plats vilket jag blev lite besviken över. Kanske inte var en fördel att starta först trots att terrängen inte gav upphov till några större trajar. Det blev visserligen ett par missar på 14:e respektive 17:e på slutet men jag är ändå nöjd med loppet.

Flästaheden lång Winsplit

image48
Foto: SEPRO

Joggade bara en kort sväng på fredagen och laddade sedan inför sprinten. Kände mig lite seg i kroppen på uppvärmningen, men loppet gick bra tekniskt. Mycket tack vare Erik Ivarsson Sandberg som låg inom synhåll redan från början tills jag passerade honom vid vägövergången på väg till 10:an. Var väl lika för de flesta om man inta hade oturen att den som startade innan en själv inte startade av någon anledning. Patrik Karlsson som vann hade två återbud framför sig så det gick att springa fort utan rygg, men kanske hade varit bättre med 1 minuts startmellanrum istället. Jag försökte i alla fall pressa mig så gott det gick trots lite halvsega ben och det räckte ända till en 7:e plats vilket jag är mycket nöjd med! Första topp-10-placeringen i år, vilket var skönt!

Bollnäs Sprint Winsplit

image47
Foto: SEPRO


Som en bonus körde jag en öppen bana efter loppet. Vi hade inte jättebråttom hem eftersom Örns lillebror startade sent så jag passade på att träna. Sprang Ö7 och vann den klassen. Missade lite vid ettan (hade väl inte vant mig vid 10000-delen antagligen), stannade för tidigt. Gick sedan för långt till sexan, annars gick det bra.

Bollnäs Ö7 (medel) Winsplit



Kommentarer
Postat av: Holmberg

Bra jobbat, nu förutsätter jag att du parkerat på topp 10 ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback