Tid att träna, tid att ta igen missade tävlingar!

Senaste veckan har jag tränat lite hårdare än jag vanligtvis gjort nu under säsongen. Har ibland varit svårt att hålla igen för att vara pigg på tävlingarna! Man vill ju träna så mycket som möjligt. Är man pigg vill man träna mera, men jag har lärt mig att hålla igen nu under våren och det har funkat bra. Under den senaste veckan har jag i alla fall som sagt fått möjlighet att träna av mig lite och har jobbat på posten också, vilket tar mycket energi! Har ganska bra koll på vilka som bor på Bäckalyckan i Jönköping nu!
Körde det norska konceptet med 4-minutersintervaller i måndags på löpband, vilket kändes fint! Funderar på att testa att köra fullt ut i sommar, det vill säga under 2-veckorsperioder köra 8-10 sådana pass för att förbättra pumpen, och sedan underhållande träning mellan de hårda perioderna. Sedan har jag tagit igen missade tävlingar kan man säga, för i onsdags körde jag H21L:s bana från 3:E etappen på O-ringen 2005 i Åsaka. Det var en jobbig bana och jag fick slita en del, men min tid hade stått sig bra i den klassen, 45 sekunder efter segraren Per Öberg, OK Hällen. På fredagen körde jag lite motvilligt Eksjö stadslopp. Hade ingen bra känsla innan start, men tänkte att det säkert berodde på nervositet. Brukar alltid vara väldigt nervös inför terräng-/stadslopp. Men känslan släppte aldrig riktigt, efter en ordentlig uppvärmning hade jag gjort mitt bästa för att förbereda mig och det räckte ända till en andraplats faktiskt efter Älmultsonen Erik Liljequist som var överlägsen, 1,5 min före mig. Hade 34.51 (min klocka) vilket var pers, men jag är ganska säker på att det finns potential att pressa den tiden ytterligare. (Ska tilläggas att startfältet var ett av tidernas svagaste).
Idag har jag tillsammans med ett ambitiöst gäng från klubben deltagit i en special-träningsdag för Jukola/JVM-test i "Smålands bäste terräng" (Vagnis citat) i Målilla. Det var verkligen något alldeles extra med terrängen, tufft och stenigt men ändå öppet och fint! Sprang åter en gammal tävlingsbana, nämligen H21L:s bana från Målillas tävling tidigare i år. Var väldigt jobbigt och orken tröt lite på slutet men jag var 2:a på "testloppet" 2,20 efter Jasse, vilket man får vara nöjd med. Hade väl räckt till en 3, 4e plats nånting på Målillas tävling där Nybro OK dominerade med 2 löpare i topp (Alexander Bernaciak och Oscar "Bengan" Stensson-Bohman). Nu är jag i alla fall helt slut och borde ligga i sängen för länge sen! Blir sovmorgon imorgon och sedan ska jag ta det lite lugnt inför testerna i helgen! Jag skulle kunna lägga ut kartorna från Åsaka och Målilla men då får ni begära det i kommentaren... Orkar inte göra det nu.

Kommentarer
Postat av: Walle

Intresserad av kartorna;)

2007-05-30 @ 22:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback