Smålandskavlen

Sprang smålandskavlen i helgen och det blev en nattsträcka i andralaget. Formen var väl inget vidare. Hade tränat natt ett par gånger i veckan och det var första gången sedan tjoget. Men båda natt-träningarna sköt pulsen i höjden! Hjärtat skenade iväg lite till 230 slag/minut, vilket kan betyda att Uppsalaraiden fortfarande sitter i! Så särskilt bra gick det inte heller på smålandskavlen. Fick ettan och tvåan och efter lite vinglande även trean. Men det gick sakta och efter n bom på sjätte kontrollen var Linus Karlsson Mood ikapp. Vi hade sällskap sedan resten av banan och kompisbommade lite till... Blev 2n 69:e plats på sträckan, laget blev till slut 39:a och första laget slutade på en 14:e plats.

Nu gäller det att glömma orienteringen ett tag och fokusera på skidsäsongen. Snart väntar härliga skidläger i den svenska fjällvärlden. Vecka 46 drar jag till Bruksvallarna tillsammans med klubbkompisarna Peter Arnesson, Oskar Lund och Johan Andersson. Sedan får jag se om jag drar till Arvidsjaur med skidO-landslaget (surfa gärna in landslagsåkarnas egen
blogg) eller om det blir en vecka i Uppsala innan jag åker till Bruks igen med Sandagymnasiet och Småland vecka 48. Kul kommer det i alla fall bli och jag laddar upp inför lägrena med lite extra träning innan. 10 pass den här veckan med fokus på rullskidor kommer det att bli. Kan aldrig ta igen den missade försäsongsträningen, men sånt är livet för en skidåkare/skidorienterare/orienterare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback