Elitseriefinal

I helgen fick jag chansen att springa elitseriefinalen, som i år arrangerades av OK Enen i Enköping. Deltagarintresset var ganska skralt, och därför chansade jag på att jag skulle få springa och anmälde mig. Som sista gubbe, som kom med, fick jag starta först, eftersom det var omvänd startordning efter hur man låg i cupen (jag och några till hade iof 0 poäng och fick då starta efter rankingpoäng). Min klubbkompis David Andersson, som ledde cupen startade sist i par med Peter Öberg, för det var nämligen parstart också, med 2 olika varv först och sedan ett kortare gemensamt. Tyvärr passerade Öberg David i totalen, vilket var lite trist. David har annars sprungit väldigt bra i år, men haft otur med skador. För mig gick det väl inte direkt lysande. Har varit ganska seg hela veckan och det kan ha berott på lite olika saker: Jag har börjat köra rullskidor lite mer nu, sedan sitter säkert raiden i och jag kanske har sovit lite oroligt pga. tentan i linjär algebra på måndag. Den är allt lite klurig och jag känner att jag har lite halvdålig koll på den. Jag var i vilket fall som helst inte riktigt på tå igår, vilket krävs i den tuffa konkurrensen. Blev lite småkrokar i skogen, vilken var lätt att underskatta eftersom den låg nära bebyggelse och innehöll ett elljusspår bl a. Sikten var inte så bra, höjdkurovorna var något diffusa och vilka stenar som var med och inte var med var ganska slumpartat. Det blev en 32:a-plats, 6.5 minuter efter suveräna Mattias Millinger, som for förbi mig i skogen på lätta ben. Jag slog i alla fall fyra löpare, så sist var man inte. Var "bara" 40 sekuner efter Vagnis och Hederskog också, men de hade väl inte heller sin bästa dag i skogen. Jag hade en halvminut upp till 30:e-platsen och min första elitseriepoäng. Drömmen om elitseripoäng får alltså vänta tills nästa år.
Ska bli skönt att få tentan gjord imorgon så att man kan fokusera på Smålandskavlen till helgen!


Varv_1


Varv_2

Varv_3

Sträcktiderna är lite svåra att följa eftersom vi sprang varven i olika ordning och på så sätt var olika pigga...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback