Finslipning i Mora

Var på besök i Mora i helgen. Planen var att finslipa formen och testa min nya madshus-skidor. Det är lite ovant att gå från Pilotbindningar till Rottefella. Det kändes inte heller särskilt bra, men om det berodde på skidorna eller att det var svårt att få fäste vet jag inte riktigt. Det var rejält varmt i Mora i helgen och spåren såg inte roliga ut efter tjejvasan. Jag hoppas att deet kommer lite snö och att det blir minusgrader till helgen som kommer så att det blir fina förhållanden då Vasaloppet avgörs. En rolig grej som hände var att när jag och Peter Arnesson passerade Eldris under Öppet spår i söndags namedroppade speakern våra namn. "Här kommer Peter Arnesson, en av världens bästa skidorienterare och med sig har han David Lingfors".

Nu har dessutom SMHI redan gått ut med att det officiellt är vår. Hoppas att det förblir så också. Så fort Vasan är avklarad blir det fullt fokus på OL-säsongen. Ska bli riktigt kul att få tävla mot seniorerna i år!

Vi ses i Vasaloppsspåret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback