Snart terminslut och Jukola!

Har haft lite problem med skadekänningar den senaste tiden. Körde en utpräglad långpassvecka följt av en intervallvecka vilket resulterade i slitna knän. När jag sedan vilade och skulle köra mitt första lite snabbare pass förra måndagen högg det till i vaden. Konstigt nog på nerjoggen efter att ha sprungit elljusspåret i Sunnersta på 11:20 (3,5 km). Man kan ju börja fundera på gubbvad, men man hoppas ju att det ska ta några år till innan den slår till. Jag hade i alla fall ont i vaden några dagar, sprang ett par lugnare pass, men fick lite känningar i slutet av passen. Nu känns det i alla fall bra igen och jag har kört intervaller söndag och måndag och idag var det sprint-orientering. Kroppen känns helt ok nu, och jag orienterade bra på alla sträckor utom två idag (se sträcktider).

Nu ser jag fram emot att klara av den sista tentan på torsdag i Geobiovetenskap. Sedan bär det av hemåt med ett kortare stopp i Norrköping för att uppvakta en kusin som tar studenten. Väl hemma i Jönet, blir det patrullorientering i prestigefyllda Sasse Patrol Challenge på nationaldagen och då är det exakt en vecka kvar till debuten i Jukola! Ska bli riktigt kul!


Kommentarer
Postat av: Nordebo

du är i form lingan! lovar gott inför vinterns drabbningar

2008-06-03 @ 22:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback