7-manna och elitseriepremiär

I påskhelgen har jag sprungit tre orienteringstävlingar. Till att börja med fick jag äran att springa andra sträckan i förstalaget på 7-mannastafetten i torsdags kväll. Joakim Karlsson gjorde en kanonbra förstasträcka och jag fick springa ut i ledning tillsammans med Mats Troeng. Tyvärr gled jag med till hans gaffel till ettan och fick sedan inte alls till orienteringstekniken de första kontrollerna. Andra halvan gick bättre, men jag hade tappat nästan 7 minuter på Mats och växlade som femma. Laget blev till slut sjua en halvtimme efter segrarna OK Linné. Många i laget var inte riktigt nöjda med orienteringstekniken, något som måste bli bättre till Måsenstaffen på söndag. På lördagen var det elitseripremiär, eller det var i alla fall tänkt att det skulle vara så om inte snön lagt sig över Brunnsparken i Ronneby. Det blev i alla fall tävlingar, men utan att några poäng delades ut. Per Forsberg var inte så glad över att det inte blev någon elitseriestart och gick tidigt ut med att det minsann inte var någon idé att följa den här tävlingen. Han eldade dock upp sig ganska bra sedan i sprintfinalen så tävlingen fick den inramning som de svenska elitlöparna blivit vana vid de senaste åren. Jag tycker själv att jag gjorde ett bra kvallopp, utan några direkta misstag, men tyvärr lite för långsamt. Hade behövt springa 14 sekunder snabbare för att ta mig vidare till eftermiddagens final. Finalen vann Erik Öhlund i förkrossande stil, men från placering två och neråt var det mycket jämt. Andreas Jansson blev bästa IKHP-löpare på en 8:e plats. Idag var det medeldistans på programmet. Jag sprang E2, och gjorde det ganska dåligt. Bommade sammanlagt tre minuter och blev 12:a. Vann den klassen gjorde Miakel Andersson. Det var kul! Lite tråkigt för mig var att både Jocke K och H var före mig i resultatlistan också. I E1:an vann Peter Öberg övertygande. Jasse var åter på bettet och slutade 7:a, medans Vagnis sprang in på en 12:e plats.

Nu gäller det att träna lite i veckan, men ändå komma utvilad till helgens tävlingshelg i södermanland med Grymnatta, Kringelträffen och Måsenstaffeten! Vi ses där!

Kommentarer
Postat av: Oskar

Ta av dig tumvantarna o börja använd tangentbordet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback